METROposts

Κρητική κουζίνα: Ένα παράδειγμα προς μίμηση

Κρητική κουζίνα, ένα διατροφικό παράδειγμα προς μίμηση και μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία για ανανέωση του μενού σας. Είναι κοινά παραδεκτό πως η κρητική διατροφή είναι πρότυπο της μεσογειακής διατροφής μιας και τηρεί όλα τα στάνταρ της. Ας δούμε παρακάτω γιατί διαφέρει και προτιμάται καθώς και τρόπους για να την εντάξετε στον κατάλογό σας.

Βασικά χαρακτηριστικά της κρητικής κουζίνας:

Η βασική διαφορά της από τις υπόλοιπες είναι ότι στηρίζεται στην πρώτη ύλη που δίνει η γη, χωρίς επεξεργασία. Οι τροφές χρησιμοποιούνται ατόφιες με όλο το άρωμα και τη φυσική τους γεύση. Το μαγείρεμα τις αναδεικνύει και τις «δένει».

Οι συνταγές της κρητικής διατροφής προτιμώνται μιας και εκτός από θρεπτικές είναι και απολύτως γευστικές.

Συστατικά που μπορείτε να εντάξετε στη μαγειρική σας & μυστικά της κρητικής κουζίνας:

1.   Χρησιμοποιήστε υψηλής ποιότητας κρεατικά, για να δώσουν τη νοστιμιά τους στο υπόλοιπο πιάτο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το γαμοπίλαφο όπου το ρύζι βράζεται στο ζωμό του κρέατος και όσο πιο καλής ποιότητας είναι το πρώτο, κρίνεται το αποτέλεσμα. Μυστικά για τη μεστή γεύση είναι το βούτυρο και το λεμόνι που δίνουν αυτό το κάτι παραπάνω και φυσικά το γεγονός ότι το πιάτο σερβίρεται καυτό βοηθώντας τα αρώματα και τις γεύσεις να αναδειχθούν.

2.   Συνδυάστε γεύσεις φαινομενικά αντίθετες. Η κρητική κουζίνα ενώνει το ξινό με το γλυκό, το αλμυρό με το πικρό με μια συμμετρία μοναδική και απολύτως γευστική. Παραδειγματιστείτε από τα πεντανόστιμα καλτσούνια, που περιέχουν μυζήθρα, χόρτα, βότανα είναι τυλιγμένα σε ζύμη και περιχύνονται από μέλι και πασπαλίζονται με κανέλα. Έκρηξη γεύσεων και αρωμάτων, έμπνευση και για άλλες συνταγές σας.

3.   Τα βότανα που κάνουν τη διαφορά: Αρισμαρί, το γνωστό δεντρολίβανο,  ο δίκταμος ή αλλιώς «έρωντας» που χρησιμοποιείται για την παρασκευή ποτών και το απολαμβάνουμε κυρίως ως ρόφημα, το φασκόμηλο που αρωματίζει μοναδικά τα κρεατικά.

4.   Πρωταγωνιστής, είναι το διάσημο κρητικό ελαιόλαδο, που αποτελεί το κλειδί στην κρητική διατροφή και αντικαθιστά το βούτυρο και άλλα λίπη. Η διατροφική και αντιοξειδωτική του αξία είναι μοναδικές. Πολύ βασικό είναι ότι προστατεύει τον οργανισμό από σοβαρές παθήσεις αλλά βοηθά και στην επιβράδυνση του γήρατος.

5.   Το τυρί, στην Κρητική κουζίνα αντιμετωπίζεται ως ορεκτικό, ως κυρίως πιάτο αλλά και ως επιδόρπιο. Η γραβιέρα, το κεφαλοτύρι, η μυζήθρα σε σαλάτες, πίτες, μαγειρευτά και συνοδευτικά πιάτα δημιουργούν εκρήξεις γεύσεων. Δοκιμάστε συνδυασμούς φρούτου με τυριού πχ καρπούζι ή πεπόνι με γραβιέρα.

Μην ξεχνάτε τη ρακί, το ρακόμελο και το κρητικό κρασί! Που θα συνοδεύσουν τα πιάτα σας με τρόπο μοναδικό και θα ανεβάσουν το κέφι… φυσικά!

Διαβάστε ακόμα:

  • Τα 5 tips του καλού σερβιτόρου!

    Το service είναι πάντοτε ένα καθοριστικό ζήτημα για κάθε επιχείρηση εστίασης, από την πιο ταπεινή ταβέρνα μέχρι το πιο πολυτελές εστιατόριο. Παρακάτω θα βρείτε πέντε άξονες, πάνω στους οποίους μπορείτε να βασίσετε μια άψογη και απόλυτα επαγγελματική συμπεριφορά και να εκπαιδεύσετε το προσωπικό σας.

  • Ταχίνι: Χρήσεις & οφέλη του στον νηστίσιμο κατάλογό σας!

    Το ταχίνι, αποτελεί μία από τις πιο σπουδαίες τροφές με πλούσια διατροφική αξία μιας και ωφελεί πολύ την καρδιά αλλά και τη γενική υγεία. Κατά την περίοδο της νηστείας μπορεί να νοστιμίσει τις συνταγές σας, δείτε προτάσεις που μπορείτε να το αξιοποιήσετε.

  • Το μανάβικο του χειμώνα: Τι θα βρείτε και πώς θα τα αξιοποιήσετε!

    Υψηλή διατροφική αξία, μεγάλη ποικιλία, αφθονία, χαμηλές τιμές αλλά και ελάχιστες θερμίδες. Αυτά είναι τα βασικά πλεονεκτήματα των λαχανικών του χειμώνα. Ένα ακόμα πολύ βασικό είναι η λειτουργικότητά τους, δηλαδή ότι μπορούν να αποτελέσουν τη βάση, για υπέροχες συνταγές και για πιάτα που συνδυάζουν τη υγιεινή διατροφή με την εξαιρετική γεύση.

δειτε ολα τα αρθρα