METROposts

Το πρωινό του καλού μαθητή

Το πρωινό είναι ένα πολύ σημαντικό «κεφάλαιο» για τους μαθητές και τα τελευταία χρόνια κάθε σχολική καντίνα και κυλικείο υποχρεώνονται –και δια νόμου πλέον- να «παραδίδουν» μαθήματα υγιεινών και πραγματικά θρεπτικών γευμάτων. Σας δίνουμε ιδέες για να μην μείνετε «μετεξεταστέοι».

Έξυπνες και υγιεινές προτάσεις

·         Ξηροί καρποί και αποξηραμένα φρούτα σε σακουλάκια ή κυπελάκια. Μπορείτε να τους συσκευάσετε εσείς, κάνοντας μια μίξη από καρύδια, φουντούκια, αμύγδαλα –ιδανικά χωρίς αλάτι- και κράνμπερι.

·         Ρυζόγαλο με χαμηλά λιπαρά, που θα παρασκευάσετε εσείς ή θα προμηθευτείτε από έναν αξιόπιστο προμηθευτή γαλακτοκομικών, σε ό,τι αφορά την ποιότητα των υλικών που χρησιμοποιεί.

·         Σάντουιτς με ψωμί ολικής άλεσης ή πολύσπορο και γέμιση με ταχίνι και μέλι, για μια πραγματικά δυναμωτική εμπειρία.

·         Ροφήματα τύπου smoothies με γάλα ή γιαούρτι και φρέσκα φρούτα που θα παρασκευάζονται επί τόπου.

·         Φρουτοσαλάτες που θα φτιάχνετε κάθε πρωί εσείς, με φρούτα εποχής που θα βάλετε σε ατομικά κυπελάκια. Περιέχουν ελάχιστες θερμίδες και άφθονες βιταμίνες.

·         Τορτίγιες με διάφορα λαχανικά εποχής και μαλακό άπαχο τυρί.

·         Σαλάτες από φρέσκα λαχανικά σε ατομικές συσκευασίες, με κύβους ελληνικών τυριών όπως η γραβιέρα και τραγανά κριτσίνια.

·         Ατομική πίτσα με τυρί, λαχανικά και ελληνικά μυρωδικά, στην οποία το ελαιόλαδο θα είναι η βασική σας λιπαρή ύλη.

·         Μπάρα δημητριακών με βρώμη, μέλι, κομμάτια πικρής σοκολάτας και αποξηραμένα φρούτα.

·         Χορτόπιτα με χόρτα όπως το σπανάκι και τα αντίδια μαζί με γλυκιά μυζήθρα και χωριάτικο φύλλο, ζυμωμένο με ελαιόλαδο.

 

Η νομοθεσία απαγορεύει αυτή τη στιγμή την προσφορά αλλαντικών στα σχολικά κυλικεία. Ωστόσο, επειδή υπάρχουν και φούρνοι αλλά και κυλικεία σε άλλους σχετικούς χώρους, όπως είναι τα πανεπιστήμια, θα βάλουμε και άλλα υλικά στην «εξίσωση». Υλικά τα οποία πρωτίστως πληρούν τις συνθήκες της καλής διατροφής. Ενδεικτικά:

 

·         Τοστ με ντομάτα, γαλοπούλα και τυρί με χαμηλά λιπαρά. Μια πρωτεϊνούχα πρόταση που δίνει ενέργεια.

·         Σάντουιτς με ομελέτα, ζαμπόν και μανιτάρια. Ένας ακόμη έξυπνος συνδυασμός με λίγες θερμίδες.

·         Χοτ-ντογκ με παραδοσιακό ελληνικό λουκάνικο, λάχανο και καρότο, για πεινασμένα παιδιά. Ιδανικό και για ελαφρύ πρώιμο μεσημεριανό.

·         Αραβική πίτα με τυρί κρέμα και καπνιστό σολομό. Μια γκουρμέ νότα.

·         Κις λορέν λαχανικών και αλλαντικών, έξτρα χορταστική και νόστιμη.

 

Από το Δειπνοσοφιστήριον Catering 
& τον Chef Δημήτρη Σκαρμούτσο

deipno-chef.jpg
 

 

Διαβάστε ακόμα:

  • Το πρωινό του καλού μαθητή

    Το πρωινό είναι ένα πολύ σημαντικό «κεφάλαιο» για τους μαθητές και τα τελευταία χρόνια κάθε σχολική καντίνα και κυλικείο υποχρεώνονται –και δια νόμου πλέον- να «παραδίδουν» μαθήματα υγιεινών και πραγματικά θρεπτικών γευμάτων. Σας δίνουμε ιδέες για να μην μείνετε «μετεξεταστέοι».

  • Όλα για τα ζυμαρικά!

    Τα ζυμαρικά είναι μάλλον η κατηγορία φαγητού που συναντάει κάποιος πιο συχνά σε έναν κατάλογο εστιατορίου. Εδώ, θα βρείτε αυτά που πρέπει οπωσδήποτε να ξέρετε για να τα αξιοποιήσετε καλύτερα.

  • Tips για να φέρετε το φθινόπωρο στην επιχείρησή σας

    Το τέλος του καλοκαιριού σε κανέναν δεν αρέσει, όμως η μετάβαση στην επόμενη εποχή είναι πάντα μια αφορμή για αλλαγή, έμπνευση και δημιουργία. Μια επιχείρηση εστίασης οφείλει να προσαρμόζεται σε αυτές τις αλλαγές. Το φθινόπωρο είναι μια εποχή με τη δική της χάρη και έχετε κάθε λόγο να προσαρμόσετε σε αυτήν το εστιατόριο ή την ταβέρνα σας.

δειτε ολα τα αρθρα